petek, 18. maj 2018

Lara Vodlan | »Predvsem želimo, da se konferenca vsako leto razvija.«

Intervju z Laro Vodlan, organizacijsko vodjo 23. NT konference

Lara Vodlan je tista teta z ozadja, ki je tudi letos poskrbela, da so vse niti NT konference povezane, se ravno prav zapletajo in učinkovito prepletajo. V nadaljevanju vas vabi v zaodrje NT konference, mi pa vam želimo prijetno branje.

1. Smo v času digitalne transformacije, nekatera podjetja so jo že osvojila in svoje procese le še nadgrajujejo, druga lovijo zadnji vlak. Ključ je v tehnologiji in v tehnološkem napredku. Kako pa lahko digitalno transformiramo dogodek, kot je NT konferenca?

NT konferenca, ki jo vsi že nestrpno pričakujemo, se odvije v treh dneh. Da pa gre v treh dneh vse gladko, da so z nami vsi predavatelji, udeleženci, poslovni partnerji in ekipa, je za temi tremi dnevi pravzaprav kar celo leto dela, organizacije in snovanja. 

Konferenco smo iz dogodka spremenili v marketinško kampanjo. Tako na primer ne iščemo več sponzorjev v starem pomenu besede, pač pa smo zgradili poslovno platformo, ki temelji na modernem, digitalnem in vsebinskem marketingu in z njeno pomočjo partnerji ustvarjajo nove prodajne priložnosti ali pa zapirajo že obstoječe. Partnerjem ponudimo pomoč v obliki orodij in kreativnosti za predstavitev njihovih produktov, v program niso uvrščeni kot sponzorji, pač pa kot nosilci vsebin in ustvarjalci doživetij ter izkušenj, z vsakim posebej se pogovorimo o njihovem poslovanju in pričakovanjih na NTK. Vsako sodelovanje je ustvarjeno po meri posameznemu podjetju in njihovim storitvam/produktom, paketov v klasičnem pomenu ne prodajamo več. Dogodki brez poslovnega učinka so precenjeni in konec koncev sami sebi namen, zato smo NTK transformirali v moderno marketinško platformo, ki vsem sodelujočim ustvarja pomembno dodano vrednost.

2. Čeprav sta na NT konferenci v ospredju tehnologija in posel, so NT konferenca še vedno ljudje. Kako vodite svojo ekipo? Katera so tista tri zlata pravila, na katera prisegate pri vodenju ekipe? 

Podjetje Microsoft je na slovenskem trgu prisotno že od leta 1994, prva NT konferenca je zaživela že samo leto kasneje. NTK je tako del DNK slovenskega podjetja Microsoft, vanjo je praktično na tak ali drugačen način vpleten vsak sodelavec podjetja. Vsi sodelavci imamo NT konferenco zelo radi in seveda jo vsak želi izboljšati. In iz tega vidika mora vodja predvsem znati usmerjati vso to energijo, ki je s strani vsakega posameznika vložena v dogodek. Ker pa je izvedba NT konference velik zalogaj, se nam pri zasnovi in organizaciji pridruži tudi agencija. Ta nam pravzaprav bere misli, diha in čuti s konferenco. Vsaka NT konferenca se začne z ekipo šestih ljudi, na samem dogodku pa nas za vse detajle skrbi vsaj 80 oseb.

3. Na čelu vodje NT konference ste že skoraj desetletje. Katere so tiste ključne spremembe in tehnološki napredki, ki so vas najbolj presenetili oziroma navdušili?

Marketing, seveda. Evolucija marketinga je v zadnjih letih pravzaprav neslutena. Navdušuje me brisanje meja med marketingom in prodajo. Zdi se, kot da je marketing od svojih začetkov čakal na digitalno transformacijo in je šele zdaj zadihal s polnimi pljuči. In ta evolucija je pripeljala tudi do tega, da sedaj lahko marketing s podatki dokaže, da ni le strošek. 

4. Vaš najljubši spomin iz katerekoli NT konference?

Vsaka prinese svoje in teh se je nabralo kar nekaj. Se mi pa vedno znova prikrade v spomin trenutek, ko nam je vodstvo enkrat reklo, naj dogodek z 250 udeleženci nehamo imenovati stranski dogodek. Drugi prav takega pripravljajo celo leto, zato je čas, da rečemo bobu bob in razsežnost NT konference tudi ustrezno poimenujemo.

5. Koliko časa vam vzame načrtovanje Microsoft NT konference?

Ko zaključimo eno, že načrtujemo drugo. Takoj po koncu NTK zberemo misli in vtise – kaj od dogodka bi morali obdržati, kaj opustiti, kaj nadgraditi. Naslednjo konferenco nato načrtujemo cca 9 mesecev, od tega so zadnji štirje izmerno intenzivni. Predvsem želimo, da se konferenca vsako leto razvija in nikakor ne sprejmemo argumenta: »saj smo lani naredili/imeli tako«. 

6. Kakšna je vaša vloga na samem dogodku?

Z Janezom, ki projekt vodi na strani agencije MPG Plus, sva se z leti naučila, da morava svoje obveznosti med konferenco predajati kolegom. Midva pa le gasiva ogenj, če je to potrebno. Oziroma ko je to potrebno - pri 2.000 udeležencih, preko sto predavanjih, vsaj šestdesetih pokroviteljih, protokolarnih obiskih in pri več kot 10 stranskih dogodkih, se namreč hitro lahko kje zaneti. In najina skrb je torej, da obiskovalci ne opazijo, da je sploh kje gorelo in da to ne vpliva na njihovo izkušnjo. Moja vloga seveda zajema tudi mreženje in spoznavanje novih ljudi, kar mi je v veliko veselje.

7. NT konferenca združuje posel in tehnologijo. Kako pomembno je, da je Osrednji dogodek sestavljen iz obeh? V letošnjem letu ste kot glavno temo Osrednjega dogodka napovedali tehnologijo veriženja blokov, globalizacijo in umetno inteligenco – so to tisti glavni poudarki, ki nas bodo spremljali čez celotno konferenco? 

Res je, glavni poudarki Osrednjega dogodka so rdeča nit celotne 23. NT konference. Predvsem se mi zdi pomemben preplet – ni enega brez drugega, eno plemeniti drugo. In prav to je digitalna transformacija. Zato NTK postaja tudi največji poslovni dogodek v državi, z nami pa bosta tudi dve poslovni skupnosti, predstavniki Ameriške gospodarske zbornice in Združenja Manager. Osrednji dogodek bodo oplemenitili tudi izjemni govorci: pridruženi profesor na INSEAD, The Business School for the World, José Santos; vodja sektorja »Cloud Strategy and Architecture« pri podjetju Accenture Miha Kralj in Philippe Rogge, ki je podpredsednik podjetja Microsoft za srednjo in vzhodno Evropo (CEE). 

8. Tudi letos ste torej na NT konferenco privabili izjemna imena IT in poslovnega sveta. Kako definirate govorce in predvsem, kako težko je pridobiti izbrane govorce?

Ideje padajo predvsem glede na aktualno dogajanje doma in po svetu, glede na tehnološke in poslovne trende. Vse pa je na koncu odvisno od govorca in budžeta ter termina. Imamo to srečo, da je NTK dodobra uveljavljena doma in po svetu, zato se nam izjemni govorci radi pridružijo. Imeli že vse od Tine Maze do Coultharda in letos Santosa. Predvsem pa sledimo vsebini – kot je rekel Bill Gates: Content is a king!

9. Letošnji NTK Poslovni dan bo po Osrednjem dogodku razdeljen na štiri področja - proizvodni in finančni sektor, energetski sektor in sektor javnih storitev ter javni sektor. Kateri so ključni poudarki vsakega od sektorjev?

Podjetje Microsoft gre skozi transformacijo, preko katere se pozicioniramo kot zaupanja vreden partner pri digitalni preobrazbi naših strank. Ta pa ni le tehnološka, ampak predvsem poslovna, zato tudi na NTK govorimo o konkretnih industrijah. Udeleženci vertikale Javni sektor bodo spremljali stanje v Sloveniji na področju vpeljave digitalne preobrazbe, podpore Microsofta, upravljanja podatkov, oblačnih storitev, ki so že na voljo v javnem sektorju in izkupiček z vpeljavo digitalne preobrazbe. Odločevalci v proizvodnem sektorju bodo govorili o najboljšem izkoristku obstoječih in novih podatkov v proizvodnji, povezovanju različnih silosov podatkov v proizvodnji ter IT in OT integraciji. V sklopu energetskega sektorja in sektorja javnih storitev bomo predstavili Microsoftovo vlogo pri reševanju problematike v energetskem sektorju, izpostavili RenTech podjetja ter uporabo najnovejše tehnologije pri učinkovitem napovedovanju porabe. Osrednja debata predstavnikov finančnega sektorja pa bo nova druga direktiva o plačilnih storitvah (PSD2), ki predstavlja ključno pobudo evropskega regulatorja in odpira vrata bančnega trga za finteche in druga inovativna podjetja v večini držav EU. 

10. Kako NT konferenca sledi potrebam in željam udeležencev?

Vsako leto si prizadevamo za povratno informacijo s strani vseh vpletenih – udeležencev, predavateljev, poslovnih partnerjev. Zato nam je zelo pomembno, da udeleženci izpolnijo vprašalnike, saj nam je njihovo mnenje nato v pomoč pri snovanju dogodka v prihodnje. Na urnik vedno umeščamo tudi izbrane predavatelje in aktualne teme, predvsem pa je naš cilj, da Sloveniji v realnem času predstavimo svetovne trende. NTK se je tako razvila v platformo za različna udejstvovanja: deljenje in nabiranje znanja / mreženje / sklepanje posla / sproščeno druženje.

11. Kaj vam je predstavljalo največji izziv letošnje NT konference?

Letošnje leto smo k pripravi programa tehnološkega dela konference povabili zunanjega sodelavca, kar je prineslo nov način sodelovanja in povezovanja. Luka Manojlović je skupaj z ostalimi MVP-ji opravil odlično delo in izjemno oplemenitil NTK ekipo.

12. Česa se najbolj veselite na letošnji NT konferenci?

Predvsem komaj čakam debate o odgovorni umetni inteligenci. To je vsaj zame namreč velika tema: tehnologijo imamo, jo uporabljamo, nisem pa prepričana, ali je to dobro. Veliko je še odprtih vprašanj, na katera nujno potrebujemo odgovore. In vesela sem, da podjetje Microsoft pri tem ne gleda stran, temveč ponuja nekatere odgovore in raziskuje naprej.

13. Kako usklajujete zasebno in pestro poslovno življenje?

Ko sem se vrnila s porodniškega dopusta, mi je kolega Peter Novak povedal, da sem samo jaz tista, ki lahko ugasne svoj računalnik. Torej je glavni recept za work life balance - trdna odločitev. In pomoč babice. 😊 

Za več informacij nam pišite na e-naslov info@ntk.si ter se nam pridružite na naših družbenih medijih Facebook in Twitter.