Ta spletna stran hrani piškotke, da bi vam zagotovili boljšo uporabniško izkušnjo in popolno funkcionalnost te strani.

Analitične piškotke uporabljamo s storitvijo Google Analytics, samo z vašo privolitvijo. Sprejemam Zavrnitev Več informacij

torek, 17. januar 2017

David Vidmar | V letu 2017 bo marketingu vladal video

David Vidmar | Direktor marketinga, Microsoft Slovenija

Vsak tehnološki napredek zahteva tudi določeno mero prilagajanja na spremembe in razmislek, kako novosti najbolj učinkovito uporabiti. Charlie Chaplin, velikan nemega filma in najbolj znan komedijant vseh časov, je slabih sto let nazaj napovedal, da zvočni film ne bo trajal več kot pol leta. Takrat je bil že hollywoodska legenda in njegova grobo zgrešena napoved in upiranje uporabi zvoka v filmu nista usodno vplivala na njegovo kariero. Če se nekoliko pošalim, je imel Chaplin po svoje celo prav – nemi film se vrača. Po različnih ocenah se kar do 85 % video posnetkov na Facebooku namreč pogleda v tišini. In če si je Chaplin še lahko privoščil razkošje, da je ignoriral tehnološke spremembe in navade gledalcev, si v sodobnem poslovnem okolju tega niti slučajno ni mogoče več predstavljati.V svetu marketinga trenutno obstaja izjemno soglasje, da je eden od trendov, ki bodo najbolj zaznamovali marketinške aktivnosti v prihodnjih letih, prav izjemna porast produkcije in konzumacije video vsebin. Kot so zapisali pri Hubspotu: »Reading is out, watching is in!« 

Številke ne lažejo

Preden se posvetim nekaterim specifikam, ki spremljajo vzpon spletnega videa, bi rad opozoril na nekaj statistik, ki potrjujejo prepričanje, da bo video v prihodnosti marketinško orodje številka ena. Laura Donovan je na Business 2 Community pred kratkim predstavila nekaj zares osupljivih podatkov:

  • V letu 2017 bo video predstavljal kar 74 % globalnega spletnega prometa. Do leta 2019 se bo ta delež še povečal – po pričakovanjih na 80 %.
  • Kar 78 % internetnih uporabnikov si video na spletu ogleda vsaj enkrat tedensko.
  • Dobra polovica internetnih uporabnikov si video posnetke ogleduje dnevno.
  • Posebna skupina so imetniki tabličnih računalnikov – kar tretjina si na dnevni bazi namreč ogleda vsaj eno uro videa.
  • Pol milijarde ljudi si dnevno ogleda video na Facebooku.
  • Kar 82 % uporabnikov Twitterja med njegovo uporabo redno gleda na njem objavljene video vsebine.
  • Še ena zgodba zase je Snapchat: na tej platformi, ki je v Sloveniji šele v vzponu, se dnevno zavrti 10 milijard (!) video klipov.
  • Ob tržni eksploziji mobilnih naprav in vzponu socialnih omrežij, ki predstavljajo osnovno podlago za porast video vsebin, je glavni razlog za njihovo priljubljenost še vedno povsem preprost – video je vizualno privlačen in izjemno razumljiv. Če je torej še pred desetimi leti veljalo, da osnovo za spletni marketing predstavlja tekst in njegova umestitev v internetnih iskalnikih, je danes formula drugačna: socialna omrežja + video!

Tišina v svetu s preveč šuma

Že v uvodu sem omenil presenetljiv podatek, da se velika večina videa na Facebooku pogleda brez zvoka. Večina posnetkov seveda ni resnično »nema«, ampak opremljena z avdio materialom, ki pa je sekundarnega pomena in na Facebooku že privzeto utišan. Facebook je eden od igralcev, ki na spletu postavlja pravila, avtorji vsebin pa so se izjemno hitro prilagodili ekosistemu, kjer je vizualno sporočilo najpomembnejše. Ogled videa na Facebooku se statistično zabeleži po treh sekundah. Prav te tri sekunde so za oglaševalce in ustvarjalce vsebin najbolj kritične – v tem času je treba vzbuditi pozornost gledalca, brez odvečnih motenj in dodatnih klikov za vklop zvoka. Podnapisi, tekstovni okvirčki s ključnimi poudarki in drugi grafični dodatki postajajo v času utišanega videa stalnica.

Menite, da se oglaševalske video vsebine (branded content) obnašajo nekoliko drugače in za njih nova tiha pravila ne veljajo? V oglaševalski agenciji MEC North America so ugotovili, da se od 80 % do 90% video oglasov njihovih strank pogleda v tihem načinu, pri čemer niso zaznali nikakršnega upada ključnih indikatorjev in stopenj konverzij. Kot je za Digiday dejal Rye Clifton iz teksaške agencije GSD&M: »Če lahko ustvarite nekaj prepričljivega in privlačnega, ne da bi od ljudi zahtevali vklop zvoka, ste v prednosti pred tistimi, ki ne razmišljajo tako.«

Vertikalno je novo horizontalno

V mesecih pred novim letom je internet preplavila novica, da se podjetje Snap, lastnik super priljubljene aplikacije Snapchat (58 milijonov uporabnikov samo v ZDA) pripravlja na vstop na borzo. Nekoliko ob strani pa ostaja dejstvo, da je Snapchat eden od glavnih akterjev, ki so mobilni video dobesedno spravili na noge. Še dolgo po pojavu pametnih telefonov smo bili navajeni video snemati v landscape načinu, v zadnjem času pa je vertikalni video postal nekaj samoumevnega.

Tako samoumevnega, da je britanski BBC v svoji mobilni aplikaciji uporabnikom pričel servirati pregled dnevnih novic v vertikalni postavitvi, v prihodnosti pa načrtujejo še več tovrstnih vsebin – pričeli bodo s športom. V Avstraliji so na primer že zagnali festival vertikalnega filma (Vertical Film Festival). Format 9:16 je pač bolje prilagojen mobilnim napravam in glede na poročilo Mary Meeker so leta 2015 uporabniki te naprave za dostop do spleta uporabljajali kar 30 % časa (leta 2010 je ta delež znašal zgolj 5 %). Prihodnost je torej vertikalna, ustvarjalci vsebin pa bodo morali temeljito premisliti, kako bodo svoje zgodbe prilagodili novi perspektivi.  

Prenos je boljši kot posnetek

Zadnji trend na video področju, ki ga je leta 2015 sprožil pojav aplikacij, kot sta Periscope in Meerkat, je pojav prenosa v živo (live stream). Facebook je nato razvil svojo rešitev Facebook Live, kasneje pa je na oder stopil tudi Google z rešitvijo za spletni prenos v YouTube aplikaciji. Ob tem, da prenos v živo prinaša visoke stopnje gledanosti in odzive občinstva, ima tudi druge prednosti. Video predstavitev različnih poslovnih dogodkov, konferenc in novih produktov skozi zakulisno dogajanje je idealen način za zbliževanje s potencialnimi kupci, hkrati pa je takšen način precej cenejši kot tradicionalna produkcija promocijskih videov.

Še vedno v dilemi?

Če še vedno niste prepričani, ali bi svoje marketinške sile letos usmerili tudi v video, naj vas za zaključek prepričam še z nekaj podatki, zaradi katerih boste verjetno spremenili mnenje:

  • Že pred desetimi leti je Online Publishers Association ugotovila, da si 80 % gledalcev zapomni video, ki so ga videli v obdobju zadnjega meseca. Četrtina gledalcev si nato ogleda več informacij o proizvodu, 22 % obišče produktno spletno stran, 15 % obišče stran proizvajalca in kar 12 % opravi nakup.
  • V e-mail marketingu se ob uporabi videa število klikov v sporočilu (click-through rate) poveča za več kot 200 %.
  • Dve tretjini marketingarjev sta na podlagi svojih izkušenj uporabo videa opisali kot uspešno, 18 % pa kot izjemno uspešno metodo.

Skratka, telefon, fotoaparat ali kamero v roke in na delo.

Za več informacij nam pišite na e-naslov info@ntk.si ter se nam pridružite na naših družbenih medijih Facebook, Instagram, Twitter, YouTube in LinkedIn.