Ta spletna stran hrani piškotke, da bi vam zagotovili boljšo uporabniško izkušnjo in popolno funkcionalnost te strani.

Analitične piškotke uporabljamo s storitvijo Google Analytics, samo z vašo privolitvijo. Sprejemam Zavrnitev Več informacij

NTK Blog

sobota, 18. maj 2019

David Miško | Zakaj ne bi vedno zadeli v polno?

Pred dnevi sem v lokalu na obrežju Drave opazoval kakih pet let starega fanta, ki si je čakanje na starše krajšal z metanjem frizbija. Na smrt se je zabaval, ko je vrteča se igrača nekajkrat švistnila med ljudmi in skorajda pokosila kozarce na eni od miz. Igra se je odrezavo končala takoj zatem, ko je fluorescentno rumena igrača po ponesrečenem metu končala na visokem kostanju.

Preberi več

sreda, 15. maj 2019

Klod Kolaro | Digitalni darvinizem bo neizprosen

Na NT konferenci bom čez dober teden dni vodil okroglo mizo, zato so me organizatorji pobarali, če bi napisal tudi prispevek za spletni dnevnik, in sicer o tem, kaj se bomo pogovarjali z udeleženci okrogle mize. Sedel sem za tipkovnico in ugotovil, da bo treba v omejenem času povedati ogromno stvari. Vendar bom po svojih najboljših močeh poskrbel za prenos ključnih sporočil, ki jih mora IT industrija čim prej (s)poznati.

Preberi več

ponedeljek, 13. maj 2019

ADACTA | How AI is transforming the hospitality sector; Use case in Azure

Services powered by artificial intelligence (AI) have already disrupted various businesses, and the hospitality industry is catching up quickly. Early advances in technology enabled travel and accommodation arrangements to be made literally in the palm of your hand, making any destination easily reachable. Some of these services already use AI modules (e.g. Booking, Trivago) and are equipped with ranking systems, which makes customer satisfaction for the hospitality service provider transparent to a broader pool of potential customers and greatly affects (positively and negatively) their future business. Hoteliers are already striving for new methods of reaching out to customers, learning what they like and dislike, improving their experience during their stay, engaging them in order to earn their loyalty, and maintaining or improving their image. The main players in the hospitality industry are aware that innovations are key elements that will attract new customers, retain current customers and most importantly allow their business to stay ahead of the competition.

Preberi več

ponedeljek, 13. maj 2019

Klod Kolaro | Digital Darwinism Won’t Take Any Prisoners

Since I will be leading a round table discussion at NT conference in about a week from now the organizers have asked me to write a blog post – and briefly describe what am I gonna talk about with other panelists. And so I sat behind the keyboard and realized – there is so much to talk about in this limited time frame. Yet I will try my best to deliver key messages the IT industry should be most aware of.

Preberi več

petek, 10. maj 2019

Marina Wolpoti | Trg dela in izobraževanje v času umetne inteligence

Formula je bila včasih precej preprosta: višja stopnja izobrazbe je pomenila več znanja in običajno tudi višje dohodke. Ne govorimo o nekih strašansko oddaljenih časih, temveč se je treba zazreti zgolj dobro generacijo nazaj, ko se je za visokošolsko izobraževanje odločilo bistveno manj dijakov kot danes.

Preberi več

nedelja, 05. maj 2019

Aleš Pestotnik | Človeški faktor: ključ do uspeha digitalne transformacije

Morda ste po naravi optimistični ali pesimistični, morda vas skrbi za usodo naše civilizacije ali vidite polno skritih priložnosti, ki se nam odpirajo za vsakim vogalom našega vse bolj povezanega sveta. Zagotovo pa se boste strinjali, da živimo v vznemirljivih časih, morda bolj zanimivih in prelomnih kot kadar koli doslej. Digitalizacija, big data, vzpon umetne inteligence in industrijska revolucija 4.0 so prepletajoča se področja, na katerih se gradi in razvija naša prihodnost. Nič čudnega ni, da je ob tem marsikdo zaskrbljen.

Preberi več

petek, 03. maj 2019

Softline | Neuronet for Benefit of Customer

A loyal customer means higher profit. Do you know that, according to researches, 86% customers are ready to pay for better service? This is precisely why, as Gartner reports, in 2017 50% of B2C investment projects have been aimed at development of customer experience. And many of the existing customer loyalty assessment systems do not meet the companies’ needs.

Preberi več

torek, 16. april 2019

Ula Kepezinskaite Duric | Največje bogastvo: kako umetna inteligenca spreminja medicino in zdravstvo

Zjutraj pridete na delovno mesto, na hitro spijete prvo jutranjo kavo in se zakopljete v dokumentacijo. Na mizi vam je nekdo pustil visokoresolucijsko fotografijo, vaša naloga pa je, da jo zelo natančno pregledate. Če ste v dvomih, raje še enkrat preverite, saj je vsaka napaka dobesedno življenjsko pomembna. Ko ste se odločili za študij medicine, zagotovo niste načrtovali, da bo diagnostično delo tako časovno potratno. Vendar bližnjic žal ni, saj so fotografije tkiva nastale zaradi suma metastaz in od vas so odvisni nadaljnji koraki obravnave pacienta. Prav bi vam prišla pomoč, saj bi svoj čas raje posvetili neposrednemu delu s pacienti ali zanimivim raziskavam. Pomoč je na vidiku – napredni algoritmi so že danes sposobni vizualne vzorce prepoznati z do deset odstotkov večjo natančnostjo kot zdravnik, ki bi imel teoretično na voljo neomejeno količino časa. To je zgolj en primer, kako bo umetna inteligenca v prihodnosti spreminjala oziroma kako že danes spreminja medicino in zdravstvo. Priložnosti je še ogromno, vprašanje pa je, če jih dovolj dobro izkoriščamo.

Preberi več

torek, 09. april 2019

Unistar PRO | Pavle Jazbec | #People First

Globalizacija in tehnologija, ki je omogočila enostavno izmenjavo informacij, sta poskrbeli, da je danes ljudem znanje dostopnejše kot v preteklosti. Večji izziv pa predstavljajo prenos znanja med ljudmi, razumevanje in zagotavljanje odlične uporabniške izkušnje.

Preberi več

ponedeljek, 08. april 2019

Aleš Bešter | Umetna inteligenca v energetiki: čas za miselni preskok

Energetika, umetna inteligenca (UI) in bioznanost so področja, ki imajo največji potencial spreminjanja sveta na bolje! S to mislijo je Bill Gates, ustanovitelj Microsofta, pred dvema letoma nagovoril sveže ameriške diplomante. Lahko bi se strinjal. Dve leti nazaj! Če sem iskren, me močno žuli vprašanje, zakaj na spremembe še nismo pripravljeni. Zakaj se raje še vedno oklepamo starih miselnih vzorcev in pogledov na energetiko, ki nas zavirajo pri razvoju novih, boljših energetskih storitev. Občutek imam, da se strokovnjaki v energetskem segmentu do sodobnih tehnologij in napredka obnašajo kot nekoč strokovnjaki do Nikole Tesle, ki je bil enostavno prepameten za vse.

Preberi več

sreda, 03. april 2019

Lara Vodlan | Od glasbe do piva: uporabniška izkušnja v času umetne inteligence

Zadnjič sem se pogovarjala z dobrim prijateljem, resnim glasbenim navdušencem. Omenil mi je, da se je s težkim srcem dokončno znebil svoje res bogate zbirke zgoščenk: »Vinilne plošče sem pustil in jih bom poslušal in kupoval še naprej, CD-ji pa so po res dolgem času šli. Kolegi so se mi smejali, ko sem jim omenjal, da jih sploh še uporabljam. Tudi kupovanje glasbe v digitalnem formatu me je minilo. Glasbeni pretočni servisi so postali preveč priročni in cene preveč ugodne, da bi se mi še splačalo kupovati cele albume.« S presenečenjem je izpostavil, kako dobro ti ponudniki zadenejo njegov okus, mu ponudijo zanimive predloge in celo v grobem upoštevajo njegov urnik – v službenem času mu predlagajo bolj umirjene skladbe, v petek zvečer ali za konec tedna pa se ideje razživijo. Zdi se mi, da bi težko našla boljši primer, kako lahko uporaba umetne inteligence (AI) in naprednih algoritmov izjemno izboljša uporabniško izkušnjo (UX). In zakaj je to tako izjemno pomembno?

Preberi več

ponedeljek, 01. april 2019

Matej Kurent | Umetna inteligenca v finančni industriji: priložnost za podjetja in uporabnike

Na kaj najprej pomislite, ko kdo omeni finančno industrijo? Najverjetneje še vedno na bančništvo in banke, institucije z več stoletji tradicije, ki so bile dolgo pravzaprav sinonim za finančni svet. Bančne hiše v resnici še vedno predstavljajo temelj sodobnega finančnega sistema, vendar je na terenu še ogromno igralcev, ki so na finančno obzorje vstopili relativno pred kratkim, a hitro pridobivajo močan vpliv v finančni panogi. Na eni strani najdemo množico drznih start-up podjetij, na drugi tehnološke velikane, kot so Amazon, Apple, Google in Facebook, pa vzpone in padce kriptovalut in vedno bolj napredne tehnološke rešitve. Da bo mera polna in da boste prepričani, da živimo v verjetno najbolj finančno vznemirljivih časih v zgodovini, pa omenimo še umetno inteligenco (UI), ki vsak dan bolj kroji naš finančni vsakdan. Na kakšne načine?

Preberi več

ponedeljek, 25. marec 2019

Barbara Domicelj | Umetna inteligenca: strah je votel, okrog ga pa nič ni?

Najbrž za nikogar, ki vsaj malo pobliže spremlja svet sodobnih tehnologij, ne bo presenečenje, če povem, da smo v Microsoftu navdušeni nad priložnostmi, ki jih prinaša hiter razvoj umetne inteligence. Če obiščete naše spletne strani, naše dogodke … povsod jo postavljamo v središče ter intenzivno spodbujamo svoje stranke in partnerje, da se z njo pobližje spoznajo. Isto velja tudi za naše medijske nastope, saj je Microsoft danes nepogrešljiv sogovornik, ko se razpravlja o priložnostih, izzivih in pasteh umetne inteligence.

Preberi več