Ta spletna stran hrani piškotke, da bi vam zagotovili boljšo uporabniško izkušnjo in popolno funkcionalnost te strani.

Analitične piškotke uporabljamo s storitvijo Google Analytics, samo z vašo privolitvijo. Sprejemam Zavrnitev Več informacij

torek, 30. avgust 2022

Odločili smo se za hibriden organski razvoj lastnih IT kompetenc | Konica Minolta

Konica Minolta ni le ponudnik rešitev in storitev za poslovno tiskanje, temveč je čistokrvni IT sistemski integrator. Direktor podjetja Konica Minolta Slovenija Boštjan Kavčnik nam je pojasnil, kako podjetju to uspeva.

Zaradi nedavnih dogodkov kot so pandemija, povečanje števila varnostnih vdorov, pomanjkanje ključnih materialov, težave v dobavni verigi, je digitalna preobrazba podjetij še toliko bolj aktualna. Kako ste se vi lotili svoje in do kje ste prišli? 

Iskreno? Včasih v šali rečem, da je kovačeva kobila bosa. Se pa sicer digitalna preobrazba pri nas odraža na več ravneh. V podjetju, torej interno, »živimo« rešitve in storitve, ki jih na tem področju nudimo strankam. Imamo in uporabljamo vrsto aplikativnih rešitev in storitve, s katerimi poslovne postopke in dokumente digitaliziramo in avtomatiziramo. V podjetju uporabljamo večino rešitev, ki jih premore Konica Minolta, in to ne le z namenom optimizacije ter digitalizacije poslovanja, ampak tudi zato, ker se na teh procesih učimo. Dejstvo je, da moramo proces preobrazbe najprej sami doživeti, ugotoviti kako, kdaj, zakaj, kje itd., šele nato lahko to serviramo strankam. Eksterno se naša transformacija odraža v tem, kaj smo. Za podjetje to ni prva poslovna preobrazba. V preteklosti smo sloveli kot proizvajalec fotoaparatov, včeraj smo bili znani po tiskalniški infrastrukturi, danes pa je Konica Minolta ponudnik IT rešitev in storitev. Konec koncev podjetje naslednje leto praznuje 150 letnico. Če ne bi bili sposobni izvesti transformacije sami pri sebi zagotovo ne bi tako dolgo ostali na trgu. 

Sodeč po prodajnih rezultatih ste na domačem trgu številka 1 na področju poslovnega tiskanja. Kako vam to uspeva? 

V tem segmentu smo na domačem trgu v edinstvenem položaju, saj imamo neposredno predstavništvo in smo v 100 % lasti koncerna, pri čemer premoremo tako, partnersko kot tudi direktno prodajo strankam. Slednje je bistveno za čim boljšo pokritost trga. Hkrati nam to omogoča, da imamo direktni in predvsem takojšnji odziv s trga, s čimer smo izjemo fleksibilni. Seveda pa ne škodi, da imamo vrhunske tiskalniške naprave. Velik razlog za uspeh naše ponudbe v poslovnem segmentu je tudi zanesljiva lastna servisna mreža po celotni Sloveniji. S ponudbo po meri strank in zagotavljanjem dogovorjenega nivoja storitve v celotnem času pogodbe smo zadovoljstvo strank dvignili na zavidljivo raven. Zadovoljna stranka pa je zvesta stranka. Lahko se pohvalim, da kar 90 % vseh strank ostaja z nami. Še več. Te stranke nam v čedalje večji meri zaupajo tudi upravljanje njihovega IT-ja.  

V zadnjih letih je Konica Minolta z nakupi različnih podjetij poskrbela za to, da je postala tudi ponudnik IT rešitev in storitev. Kako pomemben je za vas ta del poslovanja? 

Ko smo vstopali v IT segment, smo bili pred dilemo: lasten razvoj ali akvizicije. Pravzaprav smo ugotovili, da noben od omenjenih pristopov ni idealen za nas. Odločili smo se za neke vrste hibriden organski razvoj lastnih IT kompetenc. To pomeni, da smo določena IT podjetja katerih program, znanje in navsezadnje tudi stranke so nam bili pisani na kožo, pač kupili. Na drugi strani pa je razvejanost našega programa, ne nazadnje se ukvarjamo še z medicino, optiko in marsičem drugim, tako široka, da je nemogoče z nakupi poskrbeti za vključenost in povezanost. To je tudi botrovalo lastnemu razvoju rešitev in storitev s področja IT. Zato lahko na vsakem koraku dokazujemo, da je Konica Minolta v zadnjih letih iz ponudnika tiskalniških storitev prerasla v resnega ponudnika IT rešitev in storitev. O tem pričajo tudi naše stranke, kot so Spar, NLB, Banka SparKasse in drugi paradni konji slovenskega gospodarstva, ki uporabljajo naše IT rešitve in storitve kot so robotska avtomatizacija procesov, avtomatizirano upravljanje poslovnih procesov, inteligentno upravljanje informacij in druge.  

Pred kratkim ste lansirali novo kampanjo z imenom 'Intelligent Connected Workplace' se pravi inteligentno povezano delovno okolje. Kateri so glavni poudarki ICW?

V preteklosti je bilo delovno mesto opredeljeno kot fizični kraj, kamor oseba hodi za 8 ur na dan, da opravlja svoje delo. V zadnjih letih pa je delo postalo vse bolj mobilno, kar povečuje potrebo po dostopu do podatkov kadar koli in kjer koli. Nedavni okoljski, finančni in družbeni dogodki so prav tako prisilili k novi spremembi v opredelitvi dela. V Konici Minolti verjamemo, da je delo povezano z ljudmi (zaposleni), prostori (fizični prostori v katerih delajo, ki jih je lahko veliko) in tehnologijo (od strojne do programske opreme). Pogosto te stebre, ki sestavljajo svet dela, obravnavamo kot ločene entitete. Z njihovim učinkovitim povezovanjem pa lahko ustvarimo inteligentno povezano delovno okolje, ali če govorimo na individualnem nivoju zaposlenega, inteligentno povezano delovno mesto. Torej, to je dinamičen in digitalno preoblikovan model dela. Povezujemo različne podatkovne točke, s čimer omogočimo pametnejši način dela in boljši vpogled v podjetje, ter pomagamo pri prehodu na bolj agilen način dela.  

Kako bo po vašem mnenju videti delovno mesto prihodnosti? 

Odvisno od branže. Univerzalnega delovnega mesta ne bo. Tehnologija bo prinesla čedalje večjo in boljšo povezljivost in fleksibilnost. To pomeni, da zaposleni ne bomo toliko odvisni od lokacije in (morda) časa opravljanja dela. Strojno učenje bo prineslo avtomatizirane postopke, ki bodo ljudem olajšali delo. Morda tudi odločitve. Težko je natančno napovedati kakšno bo delovno mesto prihodnosti, si pa vsekakor želim, da ne bi bilo brezosebno. Lahko se nam namreč pripeti, da izgubimo človeško interakcijo, kar bi bilo škoda, saj menim, da je prav človeški stik še vedno gonilo posla.  

Kaj lahko od Konice Minolte še pričakujemo v prihodnje? 

Nekatere tehnologije jutrišnjega dne nudimo že danes. Sicer pa tudi sam, če pogledamo vse spremembe katerim smo bili priča v zadnjih letih, iskreno povedano ne vem, kaj naj pričakujem čez npr. 5 let. Lahko povem, da imamo globalno veliko vročih razvojnih projektov, a so le ti za sedaj označeni z oznako strogo zaupno. Sicer pa bomo na lokalnem trgu še bolj prisotni v IT segmentu, kar je pričakovano. Ne nazadnje smo trenutno edini ponudnik v Sloveniji, ki lahko sam pokrije prav vse IT potrebe tipičnega slovenskega podjetja. To pomeni en dobavitelj, en sogovornik, en partner, en strošek.  

Za konec? 

Vse obiskovalce NT konference vabim na naš razstavni prostor. Lahko se boste potegovali za RUMENO MAJICO. Ampak pomembneje, spoznali boste našo ekipo, ki vam bo z veseljem odgovorila na vaša vprašanja v zvezi z našo ponudbo in rešitvami v IT segmentu. 

Za več informacij nam pišite na e-naslov info@ntk.si ter se nam pridružite na naših družbenih medijih Facebook, Instagram, Twitter, YouTube in LinkedIn.