Ta spletna stran hrani piškotke, da bi vam zagotovili boljšo uporabniško izkušnjo in popolno funkcionalnost te strani.

Analitične piškotke uporabljamo s storitvijo Google Analytics, samo z vašo privolitvijo. Sprejemam Zavrnitev Več informacij

ponedeljek, 08. maj 2017

Pronet | 7 korakov do uvedbe e-poslovanja v podjetju

Elektronsko poslovanje, e-poslovanje, brezpapirno poslovanje… Zdi se, da danes te pojme slišimo na vsakem koraku. Vendar za kaj sploh gre? Brezpapirno poslovanje pomeni, da podjetje bistveno zmanjša porabo papirja. Za beleženje, prenos in hranjenje podatkov raje uporablja računalnike in informacijsko tehnologijo.

Zakaj je to pomembno?

  • Papir je eden od glavnih razlogov za neučinkovitost na delovnem mestu. Zahteva ročno obdelavo in urejanje, popravki so težavni, pomeni nižjo stopnjo varnosti podatkov, poleg tega pa pogosto konča v smeteh, kar pomeni, da je v svoji življenjski dobi dvojno prispeval k slabšemu okolju (manj dreves, več smeti).
  • V času pametnih telefonov, tablic in 30-inčnih zaslonov ter aplikacij, kot so Dropbox, OneDrive in DocumentBox, 27 % zaposlenih še vedno natisne dokument samo zato, da ga lažje pregledajo.
  • Velika večina dokumentov danes nastane z uporabo računalnikov, zato je presenetljivo, da 58 % podjetij dokumente še vedno ročno podpisuje − to pomeni, da dokument v elektronski obliki natisnejo, podpišejo, poskenirajo nazaj v elektronsko obliko in odpošljejo. O časovni učinkovitosti tovrstnega postopka (v času elektronskih podpisov) ni potrebno izgubljati besed.
  • Podjetja, ki so že uvedla brezpapirno poslovanje, kot glavne razloge za to navajajo enostavno uporabo (71 %) in nižje stroške (20 %).
  • 68 % uporabnikov navaja, da njegova uvedba zagotavlja tudi večjo učinkovitost.

Ali ste pripravljeni na uvedbo e-poslovanja?

Včasih je bila “informatika” oddelek v večjih podjetjih, ki so ga sestavljali inženirji, ki so cele dneve skrbeli za to, da je v podjetju vse v povezavi z računalniki teklo po načrtih. “Prenova informacijskega sistema” je bil kompleksen projekt, ki je bil pogojen z usklajenim delom več oseb znotraj podjetja in zunanjih strokovnjakov.

Od tedaj se je marsikaj spremenilo. Informacijska podpora ne pomeni več nujno, da nekje v podjetju stoji omara s strežnikom, na plačilni listi pa imamo informatika, ki skrbi za vzdrževanje strojne in programske opreme. Pojav računalništva v oblaku je prinesel mnogo koristi − poleg tega, da je zagotovil mobilnost uporabnikov in nižje stroške informatike, pomeni tudi, da posodobitve, menjave in vpeljave niso več večmesečni procesi z nešteto pastmi.

Kako naprej?

Če torej verjamete, da je prihodnost v brezpapirnem poslovanju v oblaku (in vse kaže, da je temu res tako), morate odgovoriti na naslednja vprašanja:

  • Ali ste pripravljeni uvesti spremembe?
  • Ali ste si pripravljeni vzeti čas in o teh spremembah spregovoriti tudi z zaposlenimi?
  • Ali ste prepričani, da boste lahko »prevzgojili svoje stranke«. Ali imate plan B za primer, če se stranke ne bodo strinjale z novim poslovanjem?
  • Ali imate jasno zastavljene cilje, kaj želite s spremembo doseči in čemu ste se pripravljeni odreči?

Računalništvo v oblaku je tretji val digitalne revolucije. Lowell McAdam

Pri odločitvi vam lahko pomaga tudi ocena stroškov (oz. ROI):

  • Koliko časa porabite za ročno pretipkavanje računov?
  • Kakšen je strošek tiskanega dokumenta (tiskalnik, črnilo, papir)?
  • Kakšni so stroški nakupa registratorjev in arhiviranja dokumentov?
  • Koliko časa potrebujete, da najdete dokument?
  • Kako poteka prenos informacij, če kateri od zaposlenih zboli ali je dlje časa odsoten?

Na drugi strani pa:

  • Koliko časa porabite za skeniranje/fotografiranje prejetih računov?
  • Kakšen je strošek elektronskega arhiva?
  • Koliko časa potrebujete, da v njem najdete dokument?
  • Kdaj se naložba povrne in kakšne so ostale (nematerialne) koristi?

Da vam prihranimo nekaj časa − izračun smo naredili že mi, rezultati in nadaljevanje dokumenta pa so na voljo tukaj.

Za več informacij nam pišite na e-naslov info@ntk.si ter se nam pridružite na naših družbenih medijih Facebook, YouTube, Instagram in Twitter.