Ta spletna stran hrani piškotke, da bi vam zagotovili boljšo uporabniško izkušnjo in popolno funkcionalnost te strani.

Analitične piškotke uporabljamo s storitvijo Google Analytics, samo z vašo privolitvijo. Sprejemam Zavrnitev Več informacij

četrtek, 31. maj 2018

S&T | Konsolidacija IT-okolja turistične agencije Kompas, d.d.

Sodobno in učinkovito uporabniško okolje je temelj izboljšanja produktivnosti in agilnosti organizacije ter stroškovne učinkovitosti obvladovanja tega okolja.

Turistična agencija Kompas, d.d., je najstarejše slovensko turistično podjetje, ki kljub svoji dolgoletni tradiciji razmišlja in deluje moderno. Z 20 poslovalnicami v Sloveniji in prisotnostjo v 16 državah sveta je v letu 2017 ustvarilo več kot 80 milijonov evrov prometa in poskrbelo za več kot 680.000 potnikov.

Kljub temu pa za več kot 250 uporabnikov skrbi majhna ekipa IT-strokovnjakov, ki je do nedavnega upravljala nestandardizirano in decentralizirano IT-okolje, ki je uporabljalo operacijski sistem Windows 7 in programe Office 2007. Vsaka delovna postaja se je nameščala ročno in individualno, kar je pomenilo velik napor za IT-strokovnjake in porabo časa za rutinska opravila. Velik izziv je tudi delovni čas poslovalnic, ki ni omejen samo na klasični delovnik od ponedeljka do petka. Poleg tega pa se zaradi narave dela število zaposlenih s sezonskimi delavci precej spreminja. 

Odločitev za prenovo IT-okolja je razbremenila IT-oddelek in olajšala delo zaposlenih

S prenovo IT-okolja je želel naročnik povečati zanesljivost IT-okolja, razbremeniti IT-osebje rutinskih opravil in z modernejšim okoljem olajšati delo zaposlenim. Po analizi obstoječega stanja in izzivov je bila sprejeta odločitev, da se:

standardizira operacijski sistem in preide na različico Windows 10;
uvede sistem za centralno upravljanje z delovnimi postajami;
preide na okolje Office 365 v oblačnem okolju;
uredi licenciranje Microsoftove programske opreme, ki upošteva sezonske vplive na poslovanje.

Pri izbiri ponudnika za prenovo IT-okolja se je Kompas odločal glede na zanesljivost in strokovnost partnerja ter podobne izkušnje. Odločili so se za S&T Slovenija, ki na slovenskem trgu že več kot 25 let svojim strankam omogoča uspešno soočanje z najzahtevnejšimi informacijskimi izzivi. »Podjetje Kompas s slovenskim S&T-jem sodeluje tudi na področju poslovnih rešitev, uporabljamo namreč njihovo rešitev SiBook. Na podlagi prejšnjega dobrega sodelovanja in številnih izkušenj smo se odločili za S&T Slovenija. Tudi tokrat so svojo nalogo opravili strokovno in skladno s pričakovanji, poleg prenove IT-okolja pa so nam v okviru svojega izobraževalnega centra omogočili tudi šolanje naših uporabnikov, kar se je izkazalo kot izjemno pomemben del projekta,« o projektu pove Gorazd Zakrajšek, vodja Digital & IT v podjetju Kompas. 

Sodobno IT-okolje naročniku omogoča optimizirano poslovanje

Po zaključenem projektu in z uspešnim prehodom na operacijski sistem Windows 10 je naročnik vzpostavil enovito okolje s centralnim upravljanjem in nadzorom, kar je odločilno razbremenilo njihov IT-oddelek. Ob množici funkcionalnosti, ki jih prinaša Windows 10, bi izpostavili tri ključne:

1. Windows 10 podpira novejšo strojno opremo, zato je menjava delovnih postaj hitra in preprosta. 
2. Vzpostavitev Application Cataloga in uporaba AppLockerja zmanjša tveganja, ki so posledica nameščanja različne programske opreme in zaganjanja morebitne zlonamerne kode.
3. Uporabnikom se lahko pomaga s pomočjo oddaljenega dostopa.

Nenazadnje novejše izdaje Windows 10 in posodobitve prinašajo tudi nove funkcionalnosti, ki se jih lahko nadzorovano uvede in preda v uporabo uporabnikom.

S System Center Configuration Manager (SCCM) je naročnik dobil orodje, ki omogoča:

  •  preprosto namestitev operacijskega sistema in aplikacij na nov računalnik;
  • preprosto in hitro nadgradnjo ali zamenjavo delovne postaje, vključno z migracijo uporabniških podatkov;
  • upravljanje s popravki in nadgradnjami;
  • nadzor nad inventarjem strojne in programske opreme;
  • preprosto pomoč uporabnikom v primeru težav.

Prehod v okolje Office 365 je bil izveden postopno, tako da ni pomenil motnje za uporabnike oziroma preobremenil IT-oddelka. Najprej se je uredil aktivni imenik (AD – Active Directory) in vzpostavilo orodje za sinhronizacijo identitet AD Sync in hibridno povezavo lokalnega strežnika Exchange z Exchange OnlLine. Tako je bilo vzpostavljeno okolje, ki je omogočilo postopno in preprosto migracijo uporabnikov v okolje Office 365. Ob tem so uporabniki dobili v uporabo Skype for Business Online in storitve SharePoint Online.

Ob premiku uporabniških poštnih predalov v Exchange OnlLine se je vzpostavil tudi arhivski poštni predal, kamor so se prenesle lokalne PST-datoteke, ki so običajno nočna mora IT-administratorjev.

Ključen element za uspešen projekt je izobraževanje končnih uporabnikov, ki pri tem spoznajo in osvojijo novo delovno okolje, ob tem pa tudi nova orodja, ki jim omogočijo lažje delo.

Turistična dejavnost je zelo podvržena sezonskim vplivom, ki jim podjetje sledi tudi z začasnim zaposlovanjem delavcev. Število zaposlenih zato zelo variira, kar je naročnika vodilo k iskanju optimalnega načina licenciranja Microsoftove programske opreme. Zdaj se večino licenc zagotavlja s pogodbo OVS (Open Value Subscription), v glavnem za pokritje potreb stalno zaposlenih, medtem ko se dodatne licence za krajša časovna obdobja zagotavlja z najemno pogodbo CSP (Cloud Solution Provider).

Kakovostne povezave v IT-okolju so pomembne

Ob uporabi oblačnih storitev je kakovost komunikacijskih povezav ključna za dobro uporabniško izkušnjo. To se je pokazalo tudi ob realizaciji tega projekta, kjer je naročnik za to povečal kapaciteto nekaterih povezav. Več o tem, kako lahko spremljamo kakovost delovanja komunikacij in celotnega IT-sistema, si lahko preberete TUKAJ

Optimalno IT-okolje omogoča Kompasovim IT-strokovnjakom več časa za osredotočenost na vsebino 

Cilj projekta je bil uspešno dosežen. Naročnik je z realizacijo projekta posodobil svoje IT-okolje, ki zdaj omogoča:

  • centralno upravljanje in nadzor delovnih postaj;
  • urejeno oddaljeno podporo uporabnikom;
  • urejen arhiv e-poštnih sporočil (v arhivski predal), ne kaos PST-datotek;
  • fleksibilno licenciranje glede na potrebe;
  • večjo razpoložljivost IT-sistema in aplikacij.

Najpomembneje pa je to, da posodobitev IT-okolja v Kompasu IT-strokovnjakom omogoča, da se osredotočijo na vsebino, razvoj novih storitev in učinkovitejšo podporo poslovanju podjetja z novimi rešitvami. 

Za več informacij nam pišite na e-naslov info@ntk.si ter se nam pridružite na naših družbenih medijih Facebook, Instagram, Twitter, YouTube in LinkedIn.